Honda Odyssey Forum banner

Select the option that matches your AT/issues.

• Honda 10AT (10 speed) - Solenoid replaced**

Votes: 0 0%
  • ZF 9HP (9 speed) - Solenoid replaced**

• ZF 9HP (9 speed) - Computer replaced

• ZF 9HP (9 speed) - Torque converter replaced**

81 - 100 of 212 Posts
Heeft Honda ontdekt wat deze storingen veroorzaakt, of gooien ze gewoon nieuwe transmissies erin en houden ze hun vingers gekruist?
Met de aard van het proces achter deze vervangingen, en hoe de transmissies teruggaan naar Honda voor diagnose, neem ik aan dat ze zoveel mogelijk informatie verzamelen voordat ze een claim/verklaring afleggen. Denk eraan, de 10-traps zal naar veel modellen doorsijpelen en ze moeten ervoor zorgen dat problemen en faalpunten worden aangepakt.

Met de aard van het proces achter deze vervangingen, en hoe de transmissies terug naar Honda gaan voor diagnose, kan ik me voorstellen dat ze zoveel mogelijk informatie verzamelen voordat ze een claim/verklaring indienen. Denk eraan, de 10-traps zal naar veel modellen komen en ze moeten ervoor zorgen dat problemen en faalpunten worden aangepakt.
Klinkt logisch, meneer.

Zijn er 10-speed eigenaren die de 100K-grens hebben benaderd of zelfs overschreden zonder problemen?

Klinkt logisch, meneer.

Zijn er 10-speed eigenaren die de 100K-grens hebben benaderd of zelfs overschreden zonder problemen?
Mijn 10-speed staat op 73K en telt verder zonder problemen te melden. Persoonlijk ken ik geen andere 10-speed die meer dan 100K heeft. Ik kan me voorstellen dat andere leden die je bericht lezen en meer dan 100K op hun 10-speed hebben, geneigd zouden zijn te reageren.

De Odyssey was de eerste die de 10-speed kreeg en ik geloof dat de Accord en RDX direct daarna volgden. Elk van deze modellen zou een goed aantal kilometers kunnen hebben verzameld en het bekijken van hun respectievelijke online communities kan wat inzicht geven.

• Like
Reactions: fuego
Discussion starter · #85 ·
Mijn 10-versnellingsbak staat op 73K
Dat is indrukwekkend. Ik zit op 20k

Ik was ook benieuwd naar voertuigen met een hoge kilometerstand. Ik heb een aantal modellen uit 18 en 19 gezien met een 9-versnellingsbak met ruim 100.000-150.000 mijl op de teller.

Ik neem aan dat Honda de 10AT neemt om te leren wat er gebeurt. Ze kunnen het maar beter doen.

Heeft Honda erachter gekomen wat deze storingen veroorzaakt, of gooien ze gewoon nieuwe transmissies erin en houden ze hun vingers gekruist?
Ik geloof niet dat ze ze vervangen door nieuwe transmissies, ze laten transmissies reviseren. Dus er worden gewoon gereviseerde transmissies geïnstalleerd, wanneer Honda National ermee instemt dat ze vervangen moeten worden.

• Like
Reactions: fuego
Discussion starter · #87 ·
they are having transmissions rebuilt.
Hopelijk gebeurt dit goed met originele onderdelen? En waar gebeurt het, dezelfde fabriek in GA?

Hopen dat dit goed gebeurt met originele onderdelen? En waar gebeurt het, in dezelfde fabriek in GA?
Zoals ik het begrijp, brengen ze de transmissie (ik weet niet of ze de ODY ook meenemen, om de transmissie eruit te halen om te reviseren of niet) naar een gecertificeerde transmissiereparatiewerkplaats. Ze zijn in bijna elke staat, maar niet per se in elke grote stad. Ze reviseren transmissies van alle soorten en hebben ook ASE-monteurs voor autoreparaties.

Mijn exemplaar kreeg er correct een gereviseerde bij op 69k mijl. Een nieuwe vervanging was geen optie.
Bedankt voor de reactie, ongeveer een jaar geleden, toen ik mijn ODY bracht voor de schuifdeuren, vroeg ik aan wat leek op een senior Honda-monteur, ik vroeg wat ze deden om de 9- of 10-versnellingsbakken te vervangen, en hij zei dat ze ze niet behandelden, ze verifiëren wat de klant zegt en bekijken dan de TCU-diagnostiek en in overeenstemming met Honda National sturen ze de voertuigen naar Certified Transmissions om problemen op te lossen en vervolgens te verwijderen, en vervolgens te repareren, laten we zeggen de solenoïdebundel of te vervangen door een geheel gereviseerde. Ik denk dat hij zei dat het Honda National was dat een contract met hen had. Ik denk niet dat we dit ooit op een Honda-factuur zullen zien als we het werk buiten de Honda-dealer laten uitvoeren.

Daarnaast geloof ik dat de Honda-fabriek die de 10-versnellingsbak bouwt, net als al het andere in de bedrijfswereld, alleen wordt gebouwd voor wat op tijd naar nieuwe voertuigen gaat als de onderdelen binnenkomen. Ik ben het ook niet eens met deze manier van denken. Goedkoper om er niet zoveel te maken en geen overschot aan onderdelen in een magazijn te hebben, wat geld kost voor de ruimte die het inneemt. Goedkoop, goedkoop of heb ik GOEDKOOP gezegd?

Klinkt logisch, meneer.

Een manier om erachter te komen is door te zoeken naar advertenties voor gebruikte auto's voor 10-speed Odysseys, de VIN te vinden, deze toe te voegen aan owners.honda.com en vervolgens de servicegeschiedenis te bekijken om te zien of de transmissie is vervangen door een Honda-dealer.

@zroger73 , kunt u het daadwerkelijke proces bevestigen?
Als een transmissie defect raakt onder garantie, wordt deze vervangen door een gereviseerde eenheid. Als er geen gereviseerde eenheden beschikbaar zijn, wordt deze vervangen door een nieuwe transmissie. De defecte transmissies worden intern gereviseerd in een Honda-fabriek.

Dealers mogen geen transmissies openen of reparaties uitbesteden terwijl ze onder garantie vallen.

De Ody binnengebracht voor een diagnose van een jankend geluid bij het schakelen naar de parkeerstand. Hebben een transmissievloeistofspoeling (30.000 mijl) gedaan op onze 9-versnellingsbak terwijl hij daar was en het heeft het gejank niet verholpen, maar de versnellingswisselingen zijn merkbaar soepeler geworden. De dealer weet niet waar het gejank vandaan komt, maar het heeft niets te maken met de deursloten (zoals aan het einde van de video te zien is). Klinkt bijna alsof de elektronische parkeerrem wordt ingeschakeld, maar alleen voor het achterwiel aan de passagierskant. Doe binnenkort de remmen, dus ik zal zien of het iets met de elektronische parkeerrem te maken heeft terwijl ik daar ben; in de hoop dat het met het remsysteem te maken heeft en niet met de transmissie.

Discussion starter · #94 · (Edited)
het heeft niets met de deursloten te maken
Dit is het eerste dat in me opkwam. Ik hoop niet de transmissie. Houd ons op de hoogte, ik ben benieuwd want ik heb dezelfde bus als jij.

2019 EX-L, 47.000 mijl met de ZF9 op dit moment in de werkplaats voor vervanging van de transmissie. Aanvankelijk reed de bus goed en er deden zich geen echte problemen voor, afgezien van de karakteristieke vertraging bij het terugschakelen, waar we absoluut mee konden leven. De dingen verslechterden echter uiteindelijk en hier is een korte samenvatting van mijn reis:

@28K, had een probleem met hard opschakelen rond 25 mph (ik denk dat het de 2-3 shift was).
@30K, transmissievloeistofwisseling & TCM software-update via mijn Honda dealer.
@46.5K, voertuig binnengebracht vanwege een "rotatie"-gerelateerd geluid, een soort platte band of lek-achtig geluid, maar alles wat ik tot aan het differentieel met mijn eigen ogen kon zien, was in orde. Er werd mij verteld dat er alleen bandengeluid was en dat de banden vervangen moesten worden, maar dit geluid leek niet bandgerelateerd te zijn (banden moeten wel vervangen worden, het zijn de OEM-banden maar hebben nog 20% levensduur). Het deed zich alleen voor bij vertraging, met name tussen 35 mph-5 mph, zou verdwijnen als ik de remmen indrukte en was alleen aanwezig als de transmissie op temperatuur was.
@47K, teruggebracht naar de dealer en mijn zaak opnieuw bepleit, kreeg een grote houding van de Service Adviseur die de banden vervangen wilde zien en weigerde opnieuw te diagnosticeren. Ik hield vol en gaf meer details, aangezien het geluid nu begon te klinken als een soort schurend tandwielgeluid. Kreeg een telefoontje dat ze erkennen dat het transmissie gerelateerd is en de ZF9-snelheid zullen vervangen onder de aandrijflijn garantie.

Het lijkt erop dat ik een van de "gelukkigen" was die een storing tijdens de garantieperiode heeft ervaren en een vervanging kon krijgen. We zullen zien hoe de gereviseerde ZF9 die ze installeren zal zijn, maar op dit moment heb ik heel weinig vertrouwen in dit merk, hoewel ik al het andere aan mijn Ody geweldig vind. Ik hoop dat dit iemand anders op de een of andere manier helpt.

Discussion starter · #96 ·
We zullen zien hoe de gereviseerde ZF9 die ze installeren zal zijn, maar op dit moment heb ik heel weinig vertrouwen in dit merk, hoewel ik al het andere van mijn Ody geweldig vind.
Man, dit is balen! Blij dat de garantie dit voor je dekt. Ik wil graag horen of je na de vervanging enig verschil ervaart.

Waardeer de gedetailleerde reis en de tijd om het hier vast te leggen.

• Like
Reactions: thestigxd
Mensen, dit is waardeloos! Blij dat de garantie dit voor je dekt. Ik wil graag horen of je verschil ervaart na de vervanging.

Waardeer de gedetailleerde reis en de tijd om het hier vast te leggen.
Ja, absoluut. Ik zal terugposten zodra de reparatie is voltooid en ik wat tijd achter het stuur heb gehad. De auto staat sinds 19/1 bij de Honda-dealer en er zijn geen updates omdat ze nog wachten op onderdelen om de vervanging te voltooien. Geen vervangende auto's beschikbaar, maar gelukkig heb ik ook een Corolla waarop ik altijd kan rekenen...

2019 EX-L, 47k mijl met de ZF9 in de werkplaats op dit moment voor vervanging van de transmissie. Aanvankelijk reed de bus goed en er deden zich geen echte problemen voor, afgezien van de karakteristieke vertraging bij het terugschakelen, waar we absoluut mee konden leven. De dingen verslechterden echter uiteindelijk en hier is een korte samenvatting van mijn reis:

@28K, had een probleem met hard opschakelen rond 25 mph (ik denk dat het de 2-3 shift was).
@30K, transmissievloeistofwisseling & TCM software-update via mijn Honda dealer.
@46.5K, bracht het voertuig binnen vanwege een "rotatie" gerelateerd geluid, een soort platte band of lek-achtig, maar alles wat ik tot aan het differentieel met mijn eigen ogen kon zien, was in orde. Er werd mij verteld dat er alleen bandengeluid was en dat ik de banden moest vervangen, maar dit geluid leek niet band gerelateerd (banden moeten wel vervangen worden, het zijn de OEM banden maar hebben nog 20% levensduur). Het zou alleen optreden bij vertraging, specifiek tussen 35 mph-5 mph, zou verdwijnen als ik de remmen indrukte en was alleen aanwezig als de transmissie op temperatuur was.
@47K, teruggebracht naar de dealer en mijn zaak opnieuw bepleit, kreeg een grote houding van de Service Adviseur die de banden vervangen wilde zien en weigerde opnieuw te diagnosticeren. Ik hield vol en gaf meer details omdat het geluid nu begon te klinken als een soort schurend tandwielgeluid. Kreeg een telefoontje dat ze erkennen dat het transmissie gerelateerd is en de ZF9 speed zullen vervangen onder de aandrijflijn garantie.

Het lijkt erop dat ik een van de "gelukkigen" was die een storing tijdens de garantieperiode heeft ervaren en een vervanging kon krijgen. We zullen zien hoe de opnieuw gefabriceerde ZF9 die ze installeren zal zijn, maar op dit moment heb ik heel weinig vertrouwen in dit merk, hoewel ik al het andere aan mijn Ody geweldig vind. Ik hoop dat dit iemand anders op de een of andere manier helpt.
Hebben ze een opnieuw gefabriceerde ZF9 gespecificeerd of zullen ze deze vervangen door een nieuwe? Ik vraag me af of ze de jouwe aan het reviseren zijn of dat ze deze omwisselen met een die eerder opnieuw is gefabriceerd.

Mijn 10-versnellingsbak staat op 73.000 en telt verder zonder problemen te melden. Ik ken persoonlijk geen enkele andere 10-versnellingsbak met meer dan 100.000. Ik neem aan dat andere leden die je bericht lezen en meer dan 100.000 op hun 10-versnellingsbak hebben, geneigd zouden zijn om te reageren.

De Odyssey was de eerste die de 10-versnellingsbak kreeg en ik geloof dat de Accord en RDX direct daarna volgden. Elk van deze modellen zou een goed aantal kilometers kunnen hebben verzameld en het bekijken van hun respectievelijke online communities kan wat inzicht geven.
Wow, je hebt veel tijd achter het stuur doorgebracht! Ik denk dat je onze testcase met hoge kilometerstand kunt zijn.

Hebben ze een gereviseerde ZF9 gespecificeerd of zullen ze deze vervangen door een nieuwe? Ik vraag me af of ze de jouwe aan het reviseren zijn of dat ze deze verwisselen met een eerder gereviseerde.
Nou, alles is afgerond per vandaag 10/2. De service-opdracht zegt dat ze een nieuwe transmissie hebben gebruikt en na een snelle blik onder de motorkap lijkt de datum op het ZF-plaatje oktober '21 te zijn, dus dat klopt. De bus rijdt nu goed en de transmissie werkt soepel, zonder directe rode vlaggen na ongeveer 30 mijl. Een deel van het werk omvatte ook een uitlijning.

Interessant genoeg was mijn leenauto een 22 pilot touring met ook een ZF9 en die leek veel betere logica te hebben, omdat hij soepeler en sneller aanvoelde bij het op- en terugschakelen. Hopelijk doet de nieuwe in de Ody hetzelfde.

81 - 100 of 212 Posts